Prečo by nemala začínajúca „sročka“ zabudnúť prihlásiť sa do svojej elektronickej poštovej schránky?

Elektronická "poštová" schránka je založená automaticky všetkým právnickým osobám dňom založenia spoločnosti. Pýtate sa kde tú svoju nájdete? Dozviete sa ďalej v článku.
Zamýšľate sa o akej elektronickej "poštovej" schránke je reč? Zjednodušene môžeme povedať, že sa jedná o štátny email. Prístup k nemu je možný prostredníctvom webovej stránky www.slovensko.sk. Aby to však nebolo také jednoduché, na prihlásenie sa je potrebné mať k dispozícii občiansky preukaz s elektronickým čipom. V prípade "sročky" má automaticky pridelený prístup jej štatutár. Ide o konateľa spoločnosti. V prípade ak ich je viac, každý disponuje rovnocenným prístupom. Je však možné udeliť prístup aj inej osobe, a to napríklad účtovníkovi, prostredníctvom plnej moci.
Účelom je zrýchlenie komunikácie medzi štátnymi úradmi a podnikateľmi. Dokumenty, ktoré budú zaslané elektronicky, budú obsahovo totožné s tými, ktoré by podnikateľ obdržal v papierovej podobe. Pôjde napríklad o rôzne oznámenia, upozornenia, rozhodnutia, prípadne vyrubené pokuty a pod. Komunikácia však funguje aj v opačnom smere a teda podnikatelia môžu nahlásiť nový predmet podnikania na okresný súd, podať žiadosť alebo získať výpis z obchodného registra.
Tip na záver:
Dokument zaslaný elektronicky sa považuje za doručený aj keď nie je prečítaný. Odporúčame preto nastaviť si automatické upozornenia o prijatí správ do elektronickej "poštovej" schránky. Upozornenia na prichádzajúcu poštu je možné dostávať formou sms správ alebo prostredníctvom osobného mailového účtu.